mandag 4. oktober 2010

Espen




Mønster: Strikkenytt nr. 16, K. 1116, Sandnes Kamgarn Spinneri, størrelse 0-1/2 år.

Garn: Järboe mellanraggi (Järbo Garn AB)  färg 28008

Pinnenr: 3

Spesielle notater: Heftet inneholder 8 mønstre på babyplagg i størrelsen 0-1 år i Bambino og Rosett fra Sandnes Kamgarn Spinneri. Jakken "Espen" er en del av et sett i rillestrikk som består av jakke, kort bukse i rettstrikk og sokker som skal strikkes i Bambino. Järboe mellanraggi var det jeg fant som hadde samme strikkefastheten. Dette settet finnes i størrelsene 0-1/2 og 1/2-1 år. Settet passer like godt til jente som til gutt. Da dette er en gutt-jakke har jeg tatt bort den heklede rosetten som kal være i enden av knytetråden i halsen, det ble for jentete med rosetter til en gutt synes jeg. Og som dere ser av det nederste bildet var jeg veldig heldig med fargeskiftene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertelig velkommen til min blogg, og tusen takk for din kommentar/tilbakemelding! :))