torsdag 7. oktober 2010

Jeg trenger et råd...




Det forrige settet med bilder var tatt klokka kvart på tolv om natten og er erstattet med disse bildene, som er tatt i dagslys. 

Jeg sitter her å tenker på hva jeg skal gjøre med slutten av benet på buksen jeg strikker.. Og bildene som ble tatt kvart på tolv på natten er byttet ut med bedre bilder tatt bilder i dagslys.

Sannheten er at jeg egentlig ikke helt liker dette med å vise fram halvferdig-bilder... Det er likssom litt bedre med ferdigstillelses-bilder..

Jeg strikker Bukse/Strømpebukse etter mønster fra PT, altså mønster PT 453. Buksen er i størrelse 2 år, og bena skal ha 2 cm glattstrikk med brettekant nederst på buksebenet.

Jeg synes det blir litt kjedelig, og strikket 2 cm vrangbord, som det også er i linningen på buksen.

Men så synes jeg 2 cm vrangbord er litt kort, jeg vokste opp med slike bukser, og mener bestemt mine var lengre i kanten på buksebenet. Jeg mener den kanten ble brettet opp på mine ullbukser da jeg var liten, hvis den da ikke var stappet ned i Cherroxer eller andre vintersko..

Så jeg trenger et råd:
Skal jeg strikke vrangborden i kun 2 cm, som på nederste bildet, eller skal jeg forlenge den til 4 eller 5 cm, så den kan brettes litt opp/stappes ned i sko ved bruk?

The previous set of photos were taken at eleven forty-five at night and has been replaced with these photos, taken in daylight.

I sit here thinking of what to do with the end of the leg of the pants I knit .. And the photos that were taken eleven forty-five at night are replaced with better pictures taken in daylight.

The truth is that I do not really like this to show you photos of knitted items that are not finished ... It is a little better with photos of finished knitted items ..

I knit trousers / pantyhose patterned from PT, that would be pattern PT 453. The pants are in size 2 years, and the legs should be 2 cm in stockinette stitch with folds at the bottom of the leg.

I think it gets a little boring, and knitted 2 cm rib, as it is in the waistband of his pants.

But then I thought that 2 cm rib is a bit short, I grew up using pants like these, and I do believe mine was longer in the edge of the rib on the leg. I think the rib was folded up on the wool pants when I had when I was little, and then the rib-edge was stuffed into Cherroxer or other winter shoes ..

So I need some advice:

Shall I knit the rib border in only 2 cm, as seen on the bottom picture, or should I extend it to 4 or 5 cm, so it can be folded slightly up / tucked into the shoe during use?
 
With the courtesy of Google translator...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertelig velkommen til min blogg, og tusen takk for din kommentar/tilbakemelding! :))